rama-rama

Saturday, March 20, 2010

kawan mencerminkan kita?

cubaan suara satu dua satu dua tiga..
ehem2..
dengan lafaz basmalah aku buka langkah menarikan seni silat jari-jemari atas keyboard..hihi..

salam semua..hopefully semua yang membaca contengan2 ku disini sihat2 seadanya..

semua orang yang jengah sini pastinyalah pandai membaca kan? so bila baca title untuk entri kali ni mesti dah tau persoalan apa yang bermain dalam fikiran aku sekarang ni kan? kalau tak faham takpe, buat-buat faham je ok?


aku ni kan, bila tiba2 hilang mood nak study, aku suka tengok gambar2 family dan kawan2..rase terubat rindu sikit..malam tadi tengah aku membelek gambar kawan2 tu, aku terfikir..orang selalu kata, kalau nak tau diri kita macam mana, kita tengok kawan2 dia dulu macam mana..macam mana kawan dia, macam tu lah kita..betul ke? macam tu ke? praktikal ke petua tu?


cuba tengok gambar kawan-kawan aku kat bawah ni..


























































ok ini baru sebahagian kecil..ade ramai lagi kawan2 yang aku tak simpan gambar dlm laptop ni..ada jugak yang gambarnya sensitif tak boleh ada dalam mana2 laman maya..

persoalannya, bila tengok antara gambar kawan2 aku ni, boleh ke nak judge and label personaliti aku terus macam tu je?


orang selalu kata, pilih kawan baik2..cari kawan yang baik2..yes, tapi macam mana kita nak tahu orang tu baik or tak if kita tak kawan dengan dia dulu?


kalau perasan antara gambar tu ada gambar kawan aku yang macam mat rempit..agak2, kalau korang terserempak aku tengah borak2 dengan dia, ape yang korang fikir? adekah korang akan terus label aku rosak? huhu..(walhal mase tu aku tengah membebel2 kat dia suh potong rambut..kalau aku balik malaysia nanti tengok rambut dia panjang macam tu lagi for sure aku amek gunting and kerat kat situ jugak)

ade jugak kawan aku yang bertudung labuh, berniqob..kalau orang tengok aku dengan mereka, adekah orang akan label aku ustazah or bakal ustazah?

ade juge antara kawan-kawan aku yang lebih tua daripada aku..bile aku lepak2 dengan mereka, ape agaknya orang fikir? mungkin kalau perempuan same perempuan orang tak kisah sangat..tapi pernah aku lepak dengan jurulatih2 aku..masa tu aku jalan2, terserempak dengan diorang, pastu diorang belanja aku mkn2 sambil borak2 ambil tahu perkembangan kawan2 seangkatan..dan mereka yang dah lebih berpengalaman tu banyak lah bagi nasihat sedikit sebanyak..tapi korang tau la kalau komando ni kadang2 cakap lepas..itu pun orang dah pandang semacam..apa agaknya dalam fikiran orang yang pandang kami tu?


ada jugak kawan aku yang jenis pergi mana-mana pun mesti ada bawak buku..bila aku keluar dengan dia, adekah orang akan label aku ni ulat buku or nerdy?


kalau aku keluar jalan2 dengan kawan2 aku yang lembut2 dan sopan2, adakah aku pun akan dilabel lembut? (awwww lembutnya aku~terharu..hahaha)


cuba kalau semua jenis kawan2 aku ni berkumpul same2..agak2 boleh lagi ke orang nak judge aku berdasarkan kawan2 aku? hahaha..


ok2 dah..yang sebenarnye aku tak tau entri ape nak buat untuk kali ni..tu yang duk merepek meraban je..

nanti aku buat entri bermanfaat sikit k?
sekian~

2 comments:

AJ said...

betul juga tu..tersilap pilih kawan buruk padahnya...

whiteCempaka said...

ermm..
yang penting tahu jaga diri dan batas2 pergaulan dalam berkawan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...