rama-rama

Saturday, March 27, 2010

Gedebuk!! *macam tu ke bunyi hati jatuh?*

 gambar muqaddimah-booklet free time konsert (sorry gambar teruk sebab amek gune hp saje)

Salam alayk~

wah kesian belog ini dah berhabuk..Tuan rumah sibuk sikit beberapa hari ni..
Tapi, sekarang aku tengah excited nak update story..hoyeah~!!

Tengok title atas tuh, aku rase tu bukan bunyi hati jatuh kan? Hati jatuh ade bunyi ke? haha..Tapi yang pasti hati aku dah terjatuh la..aku dah terjatuh hati? Aku hati jatuh? Ataukah hati jatuh aku?? NO NO NO ayat ape pening-pening ni? oh mumkin inilah dia effect demam tengok konsert semalam..konsert siapa pulak aku layan kat mesir ni kan?? haaaaaa...mari-mari tuan puan dengar cempaka nak berkesah *bahagia* =))


Tanggal 25 March 2010, lebih kurang jam 2pm, 2 buah tremco berkonvoi *konvoi ke? lebih kurang la* bertolak dari Shari' Hassan Sa'eed menuju ke Cairo..


Destinasi utama : Bassily Hall, American University in Cairo (AUC), New Cairo, Egypt.


Mood : tak sabar! excited! rase tak percaya! *mengantuk jugak duduk berjam2 dalam tremco* jakun! (bila dah sampai new cairo tengok banyak betul istana tersergam indah di kiri dan kanan fuuuuuh kaya-raya depa nih)



tengok betul-betul tiket konsert ni..eh eh? Maher Zain??? *weeeehuuuu lalalaaa~!!*


1st Malaysian group yang sampai..EXCITED lebih

Sebab sampai awal sangat, hall pun tak buka lagi, kami pun merayap-rayap..wahlamaaak..berpijak di bumi AUC ni buat aku rase macam ada kat Amerika, seriously..Takde gaya Egypt dah baik persekitarannya mahupun orangnya..pak guard pun speaking kau..


berlatarbelakangkan kawasan riadhah depa



laluan ke kelas..kat U korang ade McD tak? Dalam AUC ni ade McD, Subway, etc etc..aku dah tak boleh nak cakap apa dah..budak2 yang study sini konfem anak2 jutawan.


Inilah dia bangunan the Bassily Hall

Aku tak merayap merata sangat sebab aku tengok orang ramia dah duk berkerumun kat depan gate masuk tu. Memandangkan konsert ni free sitting, siapa cepat dia dapat, so aku pun menyelitkan diri di celahan mak pak mat minah arab..berjam jugak la duk beratur (beratur ke? berhimpit ada la) kat situ. 

Apa yang buat aku kagum, mereka telah melewatkan sedikit masa konsert untuk memberi laluan kepada Muslimeen dan Muslimat untuk solat terlebih dahulu sebab waktu tu waktu Maghrib. Masa tu pihak organizer siap cakap lagi..'Siapa yang belum solat boleh pergi solat di tempat yang telah disediakan' (dalam bahasa Arab la tapi)..Kat Malaysia (negara Islam) ada macam tu?

Pastu bila gate bukak, aku terus menyelit masuk..Alhamdulillah, dapat lah duduk tengah, 2nd row..Sebelum konsert start, mereka tunjuk dua video best ni..




Hamza Namira

Konserto bermula dengan artis Mesir keluaran the Awakening. Nama dia Hamza Namira, berasal dari Iskandariah. Pertama kali dengar nama beliau, pertama kali juga mendengar lagu beliau (dengar live pulak tu), aku terus jatuh hati. Walaupun lagu dia dalam bahasa arab kampung pekat punya, aku tak faham pun, tapi susunan muzik dia sangat gempak dan aku dapat merasakan bait-bait lirik dia penuh makna..oh aku suke!


Persembahan yang sangat bertenaga..Bravo alayk~!


Ada satu sajak yang dia lagukan, aku tak faham, tapi ditujukan untuk Israel..Dia dendangkan dengan penuh syahdu dan sayu..Berakhir dengan tepukan gemuruh audience..

Setelah beberapa lagu oleh Hamza Namira, akhirnya, yang ditunggu-tunggu pelajar Malaysia pun muncul atas pentas..

MAHER ZAIN!!!!!!!!


penuh penghayatan


orchestra yang mengiringi persembahan sepanjang konsert ni sangat best ok..aku tabik..serious..


tak pernah terbayang akan dapat menyaksikan dia perform live..Oh my brother Maher Zain..


Satu perkara yang membanggakan..Antara penyanyi latar yang mengiringi persembahan beliau, ada pelajar Malaysia yang sedang menuntut di Mesir ni! Pelajar Malaysia ni pernah buat cover lagu MZ yang bertajuk Open Your Eyes, mereka upload di youtube. MZ tengok dan suka. Lalu mereka dijemput untuk jadi back up singer..Congratz kumpulan Arraid! 



dia sangat hensem ok..GEDEBANG GEDEBUK bunyik hatiku jatuh tergolek2..(credit to Ammar Fadzil untuk photo ini)


haisssshh..sangat cair oh...tengok dia live sangat lah hensem..Yes, lebih hensem drpd yg korg tgk dlm gambar atau dalam video..Wajah yang bersinar penuh keimanan..awww~Mata dia sejuk je..aaaahhh serious caiiiirrrr~ (gambar ini juge credit to Ammar Fadzil)


Lepas habis konsert, kami cuba2 pergi ke belakang pentas..untuk cari Maher Zain! Dapatlah jumpa elhamdulillah..Tapi dia nampak penat..

jeles tengok mereka dapat bergambar macam ni

aku dan kawan2 dapat amek gambar ramai2 macam ni je..dah la gambar buruk arab amik..huh..tapi at least ade kenangan with him..oh ♥♥♥


Bagi peminat2 Maher Zain yang di Malaysia, sabar2 ye.. dengar kata (backup singer yang berpeluang borak2 dengan Maher Zain yang cakap ni, aku copy paste status fb dia je *mintak halal ye saudara Muawwidz*), "HE said..he will be in MALAYSIA SOON..thanx kpd yg datang tadi..support riuh rendah korang td mengkagumkan MAHER ZAIN..katanya..dia dah jumpa tempat untuk berhoneymoon,MALAYSIA :)"


p/s : oh Maher Zain..Please give me my heart back..because i think that my heart has fall into you~~~~~

~For the rest of my life, I'll be with you, I'll stay by your side, honest and true..Every night and everyday, never forget to say la Ilaha Illa Allah..So when the time gets hard, and theres no way to turn, as HE promised He will always be there..Lets raise our hands and make du'a, Like the prophet taught us, and with one voice lets all say..Palestine tomorrow will be free..Insha Allah..~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...