rama-rama

Friday, March 12, 2010

Antara Mansoura dan Arau..(end up jd entri mengingati mati..al-fatihah buat arwah)

salam..

jiwa sedang sayu fikir orang yang jauh beribu batu di arau..layan pulak lagu hanyut faizal tahir..haishh..maaf ye faizal tahir, kat egypt ni takde jual adrenalin..nanti aku blk msia aku beli k? tapi lagi best lau ade org nak bg aku hadiah adrenalin kau tuh..huhu.. 

*****************************************************************************

ermmmm..tengah-tengah menconteng sini tadi, buka fb jap..dapat tahu ada student malaysia di egypt ni baru meninggal dunia..Innalillahi wa inna ilaihi raji'un..Al-Fatihah buat arwah Ahmad Sarhan Ahmad Khan..aku tak kenal pun orangnya..budak Tanta U kot..tapi bila berita ni sampai, menitis juga la air mata ni..tak terbayangkan bagaimana perasaan sahabat handai dan keluarga arwah, terutamanya yang berada di tanah air..Semoga Allah merahmati rohnya, dan semoga rohnya ditempatkan dalam kalangan para solihin..ameen~

aku nak buat entri pasal mende lain tadi, tentang aku dan si dia, tentang long distance relationship..tapi bila dapat berita ni, fikiran aku dah melayang fikir mende lain..tangguhkanlah dahulu niat untuk entri tu..

Rezeki, ajal, dan jodoh..3 perkara yang telah Allah tentukan..Bila-bila masa boleh diberi, bila-bila masa juga boleh ditarik semula..Adakah kita bersedia? Adakah aku bersedia???
Tadi aku try la tengok fb arwah..Ya Allah, muda lagi budaknya..lahir 1991..maknenye umur sekarang 18..baru tahun pertama di sini kalau tak silap, belajar medic..dapat tahu meninggal sebab excident..

aku? umur aku dah 21 dah..memang sangat semakin hampir dengan maut yang memang pasti akan datang menjemput tanpa warning..>.<

bila jauh from tanah air ni, inilah antara perkara yang paling aku takutkan..ajal.. sama ada nyawaku, atau nyawa ahli keluargaku, atau sahabat handaiku..
Ya Allah Yang Maha Pengasih, kau ampunilah segala dosaku dan dosa mereka, panjangkanlah umurku dan umur mereka, penuhilah hayat kami dengan amal soleh..ameen~




aku nak sangat grad cepat2..aku nak keje cepat2..aku nak berkahwin dengan amirul kesayanganku..aku nak punya anak2 anak..dan aku nak berkongsi kejayaan dan kebahagiaanku dengan wan, mak, ayah, dan ahli keluarga yang lain..aku harap sangat aku sempat balas jasa mereka semua yang memang tak terhitung pengorbanannya..

Tuhanku, Kau berikanlah aku dan mereka kesempatan itu........ 







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...