rama-rama

Tuesday, February 16, 2010

21 tahun 16 hari

21 tahun 16 hari? ye, itu umurku..hoho..tua sudah rupenyer..ape je yang aku buat selama ni ye? hurmmm..

1 februari ari tu birthday aku, takde wat sambutan ape2 pun..cume duduk semeja bersama ehly beyt ku, mengadap piza tuna yang dibelanje oleh kak hana, bace doa selamat sikit2, dah..itu saje, alhamdulillah syukur..malam sebelum tu aku ade buat soto ayam..kebetulan mase tu aku baru nak sihat, kena diarrhoea 4 hari oh seksa seksa..tapi alhamdulillah sangat2, Allah beri aku kesembuhan n kekuatan..


6 februari, jam 0000, bas yg membawa 1st trip ke jaulah dahab sinai sempena winterbreak ni memulakan perjalan ke destinasi..hari pertama kami melalui terowong terusan suez, singgah ke uyun musa,

, hamam firaun,

sharm el-sheikh,

dan malamnye check in hotel di dahab..hari kedua di dahab diisi dengan macam2 aktiviti yang best2..ade snorkelling, ade cycling, ade safari by atv (i like quadbike the most oh oh feel like nak beli 1 atv)
 
  



, bbq, mlm persembahan, ade yg ber'henna'

, ade yg enjoying seafoods, amek2 gambar jadi model tak bertauliah sane sini,

dan ouh paling penting ialah shopping heeehuuu~

hari ketiga barulah kami bergerak ke sinai..kat sinai, kami berpeluang ke maqam Nabi Saleh a.s,

lembu samiri,

maqam Nabi Harun a.s,

uyun itna shar (mata air 12),

wadi arba'in (40 lembah),

jabal musa,

dan st. katherine..pastu on day 4 kami bergerak balik ke mansoura, singgah di taba..

hajat nak ke qal'ah Salahuddin al-ayubi tapi ombak kuat tidak mengizinkan kami menaiki bot ke situ..

jam 0001 10/2/10, kami sampai semula ke bumi mansoura..ouh perjalanan sepanjang 4 hari dan 4 malam yang memenatkan tapi sangat memuaskan, tak mungkin terlupekan..

nanti bile2 aku rajin aku cerita kesah-kesah yang aku kutip sepanjang perjalanan 4 hari 4 malam itu k? kesah ape? ade banyak kesah, kesah para anbiya, kesah firaun, kesah bani israel, juge kesah ajk2, kesah aku dan kawan2 ku, kesah the whole crew lah..hoho..

itu saje wat mase ni..sudah ngantok mahu tidur..smlm ke cairo utk wedding kak Qilah, alhamdulillah kak qilah dah selamat bergelar isteri..barakallahu lakuma wa baraka alaikuma wa jama'a bainakuma fi khair =))

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...