rama-rama

Tuesday, November 16, 2010

monolog pagi aidil adha

Aku tau, aku dah tak sekuat dulu..
kalau dulu, yang menguatkan aku adalah semangat.
Tapi akhir-akhir ni, aku makin lemah..
Semangat juga lenyap padam entah tercampak ke kutub mana tak tahu..


malam aidil fitri dulu, aku duduk sendirian di beranda rumah nenda, menangis sampai bengkak mata..
dan malam aidil adha ni juga, selesai menyiapkan tempahan kuih, aku masuk ke bilik dgn badan yang penat, sendirian cuba melelapkan mata tapi tak mampu..Air mata je mengalir tak henti-henti..Menangis juga sampai engkak mata..


apa masalah aku? satu persoalan yang tak mungkin dapat aku rungkai..


Ya Allah, seandainya segala yang berlaku ini adalah yang terbaik untukku, aku redha..Tapi, Kau kuatkanlah aku Ya Rabb..Kuatkan aku Ya Rahman..Kuatkan aku Ya Rahim..Hanya Engkau yang mengetahui segala badai gelora di hati ini, dan hanya kepada Engkau aku bersembah sujud, hanya kepada Engkau aku mengharapkan pertolongan..Bantulah hambaMu yg kerdil lemah lagi hina ini Ya Allah....


Allahu Akbar..Allahu Akbar..Allahu Akbar..La ilaha illallahu wallahu akbar..Allahu Akbar wa lillahil-hamd..



2 comments:

Sca Ndx said...

sedih bukan perkara buruk

nurulazham said...

sian cempaka...
rindu ye??..huhuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...