rama-rama

Sunday, July 18, 2010

EMOsi


sekarang kawan sekelasku semua senyap..
kenapa?
aku sendiri pun senyap..
kenapa?
semua terkejut..
kenapa?
semua takut..
kenapa?
semua kecewa..
kenapa?
semua bersedih..
kenapa?


Kali ini aku sangat berharap agar keputusan ini adalah tidak benar..
Berharap agar ada keajaiban, pertolongan dariNya..
Ya Allah, biarlah kami semua dapat naik tahun bersama-sama.......


Kawan-kawan, semoga kita semua terus diberikan kekuatan dan ketabahan, juga saling menguatkan seperti selalu..
Kita tahu kita dah usaha sehabis baik, tapi mungkin Allah nak bagi kita peluang untuk belajar lebih banyak lagi.. Seperti biasa, hanya keluarga pergigian mansoura sahaja yang mampu faham..


Satu perkara yang aku terkilan, ada yang cuba membandingkan pencapaian kami dengan pencapaian warga pergigian universiti lain sekitar mesir. Sistem kami sangat berbeza. Jadi janganlah bersikap tidak adil dalam menilai. Kami bukannya tak berusaha.....


Lagi beberapa hari sebelum berangkat pulang ke tanah air, namun hati dah lama tiada disini..Aku mahu pulang.........sesegera mungkin aku mahu pulang dan peluk erat bonda.


Mak, Ayah, dan semua yang berharap dan mendoakanku selama ni, maafkan aku andainya aku tak berjaya kali ini..Aku masih tak putus harap, masih tetap juga berdoa dan berdoa, semoga keputusan rasmi yang bakal keluar nanti mampu mengembalikan senyuman dihati kami......

3 comments:

zBz said...

don't give up k..kita da brusaha sedaye upaye kita..so jgn putus2 berdoa pd DIA...n at d same time boost up ur effort more n more...insyaALLAH better result will appear...don't sedih2.. (.^_^.)

iszieylyanziy said...

sabar ye,,adalah tu rezeki nya,,doa je :)

chenurulhusna said...

tuhan bersamamu.MangadupdaNya.insyaAllah:)

ayat 2-3 surah al’-Ankabut :
"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu dugaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu sebelum mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang benar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahui-Nya akan orang-orang yang berdusta"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...