rama-rama

Sunday, August 16, 2009

33 hari happy

8 july 09 - 10 aug 09
If dikira2, lebey kurang 33 hari la aku rase sangat happy.. Ade byk reason yg buat aku betul2 enjoy 33 hari tu..
1st skali, alhamdulillah, Allah masih beri aku peluang untuk memandang wajah teduh nenda, ayahanda dan bonda..Salam dan cium mereka.. N aku dapat jugak memanjakan 2 orang anak saudara baru yg lahir when i'm not in Msia..Nasib baik Nabil and Qisya tak nanges bila aku dukung..seriously, i'm afraid if dyorang tak kenal aku..yelar, Nabil da 9 bulan n Qisya da na masuk 5 bulan, then baru aku berpeluang jumpe mereka..ni Amsyar Nabil, anak ketiga Angah n Abg Azam. Penat ajar dye bertatih tapi dye nak jgk merangkak..lau bwk dye jln, kena pegang je tgn dye..lau kite lepaskn sebelah tgn puwn dye akn beratkan badan dye..huhu



nie lak Qisya Sofea, puteri pertama Kak Teh n Abg Shah. sempatla aku babysit dye semalaman when her mother kena g kursus. 1st tym 4 her to sleep without ibu dye. Mule2 dye tak nak minum susu botol..mengamuk je nak tido,tak boleh letak bawah, nak tdo berdukung atas bahu kite je (Gilir2 la ngan my mom). Tp aku keep try bg dye susu botol, smpaila dye nak (da lapar sgt agknye). Then dye terus tdo smpai 4am baru bgn mtk susu..manja budak Qisya nie..naseb baekla comel..huhu
Syukurlah, at least aku dapat spend mase ngan mereka..



Sehari seblom aku blk sini, Wan buat kenduri sket kat umah..Kenduri arwah..Dapatla aku jumpe Mak Anjang (kakak ayahandaku), beberapa org sepupu, n also Kak Amalina (my future sisi in law i guess). The best thing about the kenduri is the foods! Kami sekeluarga gotong royong cooking 4 the kenduri..Ade kari kambing, ayam rempah , sambal tempoyak masak (the most delicious hingga menjilat jari), ikan tenggiri goreng, ulam2, sambal belacan, also roti jala (Along tukang jala n aku tukang gulung berjam2), n Chef Wan's (please take note that Chef Wan here is not the Chef Wan u know..She is my beloved nenda ok?) special made kuah durian..nyummy..want some? Nanti bila aku blk Msia lagi, I'll ask Wan to make some more 4 me..aish..rindu them all d amn much already..

bila si comel pandai beraksi depan camera..Yang boy tu is Muhd Alfi, anak Along..n girl tu Azra Fakhirah..mlm sebelom kenduri..

Puteri2 Angah..Aqilah n Azra..hari kenduri..



And dalam 33 hari ni jugak, ada bbrp hari yang paling bahagia..selain yang di atas, aku sangat happy on the day i hang out with Mashi, Meor , and when Myra came 2 my house 2 see me, walaupun Aleap n Akim tetiba menyibuk ngan motor mereka, juge to see me seblom aku berangkat semula..ouch..aku terharu..



banyak lagi sweet moments sepanjang 33 hari tu yang boleh dishare sebenarnye tp aku xleh berlame2 depan lap top nie..cukuplah sekadar aku conclude that 33 hariku di Malaysia sangat best sehinggakan aku jd homesick bile balik mesir semula..Rindu yang teramat..Owh! almost forgot na add few last piece of moments with family..

KLIA- 100809

ok lah..itu saje wat mase nie..daaaaa..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...