rama-rama

Wednesday, December 1, 2010

entri tak berfaedah

salam alayk ^^


hello disember ! huuuu terasa cepatnya masa berlalu..


ok, entri kali ni agak macam orang membebel dengan muka yang tiada perasaan..Kalau nak baca silakan, kalau rase tak berminat pun tak ape je, hak saya untuk membebel, hak anda untuk membaca atau tidak..


Hari isnin baru ni, aku turun ke Cairo, ada sedikit urusan dengan JPMK (Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah)..Bertolak daripada mansurah dalam pukul 7 lebih2, naik tremco, tiba2 tremco tu tak jadi bawak sampai ramsis..So terpaksa lah bayar teksi yang agak mahal untuk ke mohandisin yang agak jauh..sampai-sampai dah pukul 10 lebih2..Ramai orang,paling ramai lelaki..tak dapat nak duduk pun, tempat duduk penuh dengan lelaki =.='


Urusan terjemah keputusan peperiksaan dan pengesahan pengajian kawan aku selesai dalam pukul 2 petang lebih2 macam tu..naseb baik la sempat siap hari tu jugak..kalau tak, kena turun lagi minggu depan..bila dah settle semua, aku dengan kawan aku yang kelaparan tak makan ape2 dari pagi terus ambil teksi pergi ke city star..hajat hati lepas makan nak date dengan encik harry potter..sekali jalan jem daaa..sampai tertido-tido la aku dengan kawan aku, punya lah lama nak sampai kat city star tu..


Sampai-sampai, dah pukul 3 lebih..perut lapar sangat, kami pun pergi lah cari makan dulu..aku lak, bila dah lapar sangat, boleh jadi hilang selera makan, tak tahu nak makan ape..so kami pun pergi jelah kat asian corner..makan sikit, dah kenyang, sebab perut dah penuh angin kot..Then baru pergi tengok tiket wayang, ada pukul 7pm..layan jela..sweet popcorn jap je dah licin..haha..tau pun lapar..tapi aku mmg sangat suka popcorn kot sebenarnye ^^


Snap2 sementara tunggu Mr Harry *muka penat abes*

Keluar wayang dalam pukul 9 lebih2..pendapat aku pasal harry potter the deathly hallows part 1 ni, jalan cerita agak slow, bikin aku mengantuk, member aku pun sampai terlelap..haha..tapi boleh lah..cuma agak tak puas hati part 2 lambat sangat lagi..sempat aku lupe part 1 punya cerita..huhu..


Pastu aku dengan kawan jalan2, masuk macam2 kedai, of course la semua mahal2 so mampu pegang2 dan blah camtu je la..huhu..tapi kawan aku punya idea, dia pilih baju2 untuk aku, suh aku tukar kat fitting room, pastu snap2..hahaha..nak beli tak mampu, dapat melaram sesaat dua pun jadi la..


Ada tak sesiapa nak sponsor leather boot untuk saya?
p/s : penat2 pun nak melaram..pastu muka pun selekeh macam hape je =.='

Sedar tak sedar, berjam-jam jugak kitorang jalan2..kasut kawan aku pun sampai dah nak tercabut tapaknya, so kami pun pergilah cari kedai flops..dapatlah dia flop baru, terus pakai kat situ jugak..kasut lama? masuk plastik, belum buang lagi..huhu..


Seterusnya kami pun pulang, menaiki tremco daripada ramsis..Perjalanan pulang yang sangat panjang sebab termco tak dapat na pecut, kabus tebal sampai jalan tak nampak apa2 pun..memang gila..aku dengan kawan aku suspen je, doa2 selamat sampai, tambah2 lepas terserempak dengan eksiden antara dua lori yang boleh tahan dahsyat jugak la..dua2 lori terbaring melintang atas jalan, salah satu lori tu tayarnya tercabut sekali dengan pengandar, bahagian depannya entah mana, aku nampak body dia je..fuuuhhh..


Tapi alhamdulillah akhirnya selamat juga sampai Mansoura dalam jam 3am lebih kurang..Susah jugak la nak dapat teksi balik rumah..dengan sejuknya..memang sepanjang jalan tu berkabus, dan fenomena kabus tebal tu sampai ke pagi lah kot..pagi tu keluar rumah bercakap memang keluar wap..mungkin musim sejuk baru betul2 nak bermula, tapi agak pelik..Tahun ini masih tiada hujan batu..hurmmm..


Sampai rumah, aku memang lapar gila tapi kepala pening-pening dan badan pun terasa sakit..So buat air panas sikit, terus tido, esok pagi bangun tengok air dah sejuk tak berminum pun..hish..




P/s : Aku suke musim sejuk tapi aku tak suke musim sejuk..??


p/ss : Musim sejuk kat sini tak ade salji..tapi tetap sangat sejuk sampai ke tulang..huffftt..


p/sss : Bila sejuk, selalu saje lapar dan mengantuk dan sakit..haih..ujian =.='


p/ssss : oh winter break cepatlah bermula ! *haha lambat lagi kot* >.<


pesanan khidmat masyarakat : "hati-hati dalam menjaga hati, bukan saje hati sendiri tapi setiap hati disekeliling diri..sentiasa waspada dalam berbicara, sebaiknya jagalah budi bahasa dan akhlak mulia, tak kiralah dengan siapa jua, tapi terutamanya bila berurusan dengan yang lebih dewasa.."




-angkat tangan dari keyboard-

13 comments:

chenurulhusna said...

haha.beraninya hanan mlm smpai kul 3.ramai2 x?

cun gaya hijabbbbb~~~~:P

whiteCempaka said...

kak hus..huhu tu lah, memang tawakkal je..dah la mcm buang mase kan? haha ape nak jadi tah =.='

oh, ini gaye orang malas nak iron, malas nak maintain tudung..so belit2 ikot suke hati je senang ;)

Cik TeN10 said...

tak best sgt pn winter..mula2 salji trun mmg besh..ase cm dlm drama korea tu..tp bl da terlampau byk sgt jd nyampah pn ade gakk.ssh nk gerak!hehh

Sca Ndx said...

sejukk. pkai boot. stylo tu. harry porter best la... part tgh je boring
huhuu

whiteCempaka said...

fatin : at least dapatla merasa salji..macam kami ni, sejuk semata-mata..huhu..kadang2 je hujan..tp bila time hujan mmg agak annoying lah sbb sistem pengairan kat sini tak bagus, dan sampah juge banyak..so blh bayangkan ape jd bila hujan?
haha..
ape pun, sgt tak sabar tunggu winter break, nak g jalan2 ^^

whiteCempaka said...

sca ndx : ermm yup time musim sejuk ni la baru boleh bergaye mcm tu, baru terasa mcm duk obersea..hahaha..

oh, ye harry potter mmg best, tp part 1 ni mmg agak slow lah, byk main feeling, kurang dialog, kurang aksi..tak sabar tunggu part 2..
ape pun, bace novel dye jugak yg terbaek ! huhuhu ;)

Far8 budak baik said...

cite hary potter tu mmg best..
sumpah jeles bab farid tak tgk lgi..hihi..
p/s mkn je keje kau kn..=P

whiteCempaka said...

farid : ahahah..gi tgk cepat! huhu..

p/s : bab makan tuh selow2 la sikit..kantoi lah camniii ;DD

Far8 budak baik said...

okey okey..farid ckp slow slow je ni..KAU MMG KUAT MKN..ngahaaa =P

whiteCempaka said...

ahahah..memang sangatlah slow..terima kaseh..pfffttt..

hihi tp syok ape kuat makan..nyum3..

mentega^^terbang said...

chip chip woot woot...
haaaaa...muke selebet adalah natural beauty yang sebenar....hehehe

whiteCempaka said...

mE : ahahah ye ke? tp lau org tu mmg cantik takpelah kot..
lau macam cempaka ni, dah la tak cantik, comot lak tuh..bonus pulak selebet @_@ hahaha..

noa said...

suka boot tu gak, belanje ek =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...